زبان سایت
اندازه گیری میزان تابش( irradiance measurements)

اندازه گیری میزان تابش

اندازه گیری میزان تابش

چشم انسان، شدت نور را به‌صورت تابعی در مقیاس لگاریتمی درک می‌کند، به این معنی که نوری که دو برابر روشن است، درواقع ده برابر روشن‌تر دریافت می‌کند.به‌طور مثال در واقعیت چشم مانند ابزاری برای تعیین نسبی شدت  به‌شدت نور سبز بیشتر از طول‌موج‌های دیگر پاسخ می‌دهد و آشکارا مشخص می‌شود که برای سنجش  هر مؤلفه شدت نور نیاز به ابزار دقیق و استانداری که به‌شدت نور بسیار حساس باشد ،ضروری است.

اسپکترو رادیو متر ابزاری هست که این نیاز را پر می‌کند و اطلاعات دقیق اشعه را فراهم می‌کند.در تعریف تابش مقدار انرژی منتشرشده در هر طول‌موج از نمونه تابشی است. از داده‌های اسپکترو رادیومترها می‌توان محاسبه ارزش‌های خاص‌تری ازجمله مول فوتون، پارامترها و مقادیر فوتونیک مانند لومن، لوکس و کاندلا را محاسبه کرد.

صرف‌نظر از منبع انتشاری اندازه‌گیری شده، کالیبراسیون شدت موردنیاز است. این امر حتی اگر هدف این است که به اندازه‌گیری‌های رنگی ساده‌ای  از منبع انتشاری مانند LED، صفحه‌نمایش کامپیوتر، و یا منبع نور خانگی احتیاج است نیز شامل می‌شود. اگر نمونه موردمطالعه در معرض انتشار است، شما باید اندازه‌گیری‌های خود را با کالیبره کردن شروع کنید.

ما می‌خواهیم شمارا از طریق گزینه‌هایی در انتخاب بهترین سیستم طیف‌سنجی برای اندازه‌گیری اشعه هدایت کنیم مسلماً با درک کمی، شما قادر خواهید بود بهترین سیستم برای درخواست خود را انتخاب کنید.

مزایای طیف‌سنج‌های شرکت تجهیزات پیشرفته طیف‌سنجی اوژن:

  1. کمی: دقیق‌تر از چشم انسان، با اطلاعات دقیق طیفی

  2. انعطاف‌پذیری: داده‌های اشباع‌شده به‌دست‌آمده می‌تواند برای محاسبه سایر پارامترهای چون توان یا رنگ استفاده شود.

  3. برنامه نویسی با labview ای هر برنامه مورد نیاز کاربر

 

شرکت “اوژن اپتیک”طیف سنجی هایی در دو گزینه برای اندازه‌گیری تابش ارائه می‌دهد. حالت تابش نسبی که از کالیبراسیون یک منبع نور سیاه‌وسفید استفاده می‌کند. این نتایج طیفی به شکل طیفی که از ۰ تا ۱ در واحد دلخواه مقیاس می‌شود تنظیم می‌گردد. حالت اشباع مطلق نیاز به کالیبراسیون در برابر یک منبع نور قابل‌ردیابی NIST دارد، اما داده‌ها را در واحدهای مطلوب انرژی یا انرژی ارائه می‌دهد. درهرصورت، مهم است که همیشه با استفاده از هر اپتیک / یا فیبر در طول مسیر نوری ، اندازه‌گیری نهایی کالیبره شود.

 

 

استفاده از یک منبع نور LED به عنان نمونه منبع تابش و یک سیستم اپتیکی جمع کننده نوری و ارسال آن از طریق یک فیبر اپتیکی ۴۰۰ میکرومتری به نمونه سامانه اسپکترومتری باقابلیت کمترین نویز زمینه و کنترل دمایی به را محدوده ۳۶۰-۸۲۵ نانومتر

نظر بدهید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.